Fogd és óvatosan engedd vissza !!!

Menü
Tudnivalók
Módszerek
Bojli
Vizek

A KARÁCSONYI BOJLIS PONTY

Kalandra fel adtuk ki a parancsot, és belevágtunk a lovak közé. Azaz be a kocsiba és indulás a kedvenc vizünkre a Szőkei tóra. A tavat nagyon sok horgász ismeri és szereti, mert a tó gazdái rendkívül lelkiismeretesen és jól látják el a munkájukat. Bárcsak több szövetség venne róluk példát.

A tóra jellemző, hogy ha a környező vízek beállnak, itt akkor is nagy sikerrel lehet a pontyokat aprítani. 98. december 23. A környező vízek már rég le vannak zárva az őszi zárótelepítés miatt, de szerencsére a kedvenc vizünkön még nem dívik ez a hibás felfogás, hogy télen ne járjon a horgász pecázni. Ráérünk, nem kell sietni, ma lesz hely a tavon. Hát igazunk volt, kevesen voltunk. De az a pár horgász, aki e hideg napon kint volt nem panaszkodhatott, mert evett a kárász is meg a ponty is. A barátaim, és én is sikeresen vettük az akadályt, mert már mindannyiunk szákjában volt bőven kárász és ponty is. Már lassan pakoltunk össze, mert már erősen sötétedett és nem akartunk a sötétben botorkálni, ezért csak a legszükségesebb dolgokat hagytuk elő. Nini, mit találtam pakolás közben, néhány szem bojli bent maradt még az utolsó horgászatunk óta. Bár nem terveztem hogy bojlizok, de ha már itt van, mit veszíthetek a hal eszik, igy egy próbálkozást megér. Elő a kedvenc bojlis botommal és már repült is a csali a tó közepe felé. Etetés nélkül, úgy ahogy van, bumm. Barátaim meg is jegyezték, mit akarsz, ilyen időben úgysem veszi fel a bojlit a ponty. Már csak 10-perc volt vissza az engedélyezett horgászidőből, mikor már én is feladva, hogy lesz bojlis kapásom, elkezdtem kiszedni a botokat, és milyen szerencse, hogy az önetetős cuccot vettem ki először. Nyúlok a bojlis bothoz, már emelem, amikor egyszer csak elindul a kapásjelző. Erős csattanás, amit a karika adott, ahogy neki csapódott a bothoz. Bevágás, a szomszédba elkerekedett szemek, na és persze megjegyzés, ni a balek beakadt. Ök nem látták hogy kapás volt, csak azt vették észre, hogy felemeltem a botot, hogy kivegyem, de aztán hamar felocsúdtak, és már érdeklődve figyelték az eseményeket , A ponty szerencsése úgy jó 8-10 percnyi fárasztás után a merítőben kötött ki. Mérlegelés 7,kg 80,dkg a mérlegen. Egy „búcsúpuszi” a halnak, és zsupsz vissza a vízbe, hiszen már nem volt szükségem halra, mert már így is elég hal volt a szákban. Azért a barátaim jártak a legjobban, mert haza érkezésünk után mindenkit meghívtam a közeli kis kocsmába egy kis itókára.

Na, ez szép ajándék volt! Nekem a legszebb!